Reklam är en av de viktigaste delarna för en lyckad kampanj. Att använda sig av reklam är en sorts investering och kan ibland vara klurigt. Det är viktigt att rätt sorts reklam används vid rätt tillfälle och når den önskade målgruppen. Därför blir reklamprodukter, som har alla möjliga användningsområden, ett vanligt alternativ för många.

Vad är en reklamprodukt?

I grunden är en reklamprodukt en sorts vara med en logga på som du som utgivare antingen ger gratis eller säljer till en kund. Reklamprodukter finns i alla möjliga storlekar, former och material. Därför har de en mängd olika användningsområden och går därför lätt att anpassa för rätt industri och konsumenter. Några vanliga reklamprodukter är exempelvis klädesplagg som tröjor, mössor och kepsar, samt kontorsverktyg som pennor och suddgummin. Även produkter som godis, tvålar, studsbollar och mycket mer går att förvandla till en reklamprodukt. Möjligheterna är enorma och man kan nästan göra alla varor i vardagen till en reklamprodukt.

Varför används reklamprodukter?

Att få sin vara eller tjänst visad på tv:n eller på skyltar kostar ofta en hel del pengar och framför ibland inte reklamen till rätt målgrupp. Fördelen med reklamprodukter är deras anpassningsbarhet. Det gör att det blir lättare att nå rätt målgrupp för rätt pris. Exempelvis kan engångsprodukter som godis, ballonger och pappersmuggar fungera alldeles utmärkt vid en mässa och är ett billigare alternativ. I vissa fall kan det vara bättre med en mer permanent produkt som reflexvästar till parkeringsvakter och träningskläder till ett fotbollslag.

Ge något som kunden har nytta av

En stor fördel med reklamprodukter är att det ger dig som utgivare en chans att ge kunden något som de verkligen kan ha nytta av. En varm huvtröja med din logga på förser kunden med värme under vintertid. Pennor och suddgummin används dagligen och uppskattas av många. Du kan även ge en kund med chansen att ge en vän en av dina gratisprodukter som förgyller deras dag

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *