Reklamprodukter har ett något naggat rykte, de är oftast en tråkig penna eller annan mindre påkostad produkt med ett logo-tryck på, eller hur?

Men reklamprodukter behöver inte vara tråkiga utan kan vara både unika och roliga, det är också en väldigt bra idé att satsa de extra slantarna på sina reklamprodukter för att uppnå just dessa effekter, för då blir reklamen man skapar så mycket mer effektfull på mottagaren!

Men hur skapar man reklamprodukter som sticker ut och ändå är nyttiga för mottagaren? Det behöver inte vara svårt eller heller speciellt mycket dyrare än de vanliga standardprodukterna ni brukar köpa. Det enda som krävs är lite mer eftertanke när man bestämmer produkt, form och färg!

Vill ni ha hjälp med att ta fram den perfekta reklamprodukten för er? Kontakta Printoz.se, ett av Sveriges främsta företag för reklamprodukter, redan idag och få gratis råd och tips!

Det bästa med reklamprodukter är att de kommer mottagaren till användning och varje gång de brukar produkten skapar ett värde vilket återspeglas på ert varumärke. Detta är en av de viktigaste aspekterna med reklamprodukter och ska gälla även när ni vill göra produkten mer unik. Utgå alltid från att era mottagare ska ha stor nytta av produkten och gärna under en längre tid.

Ni känner själva bäst till era tänkta mottagare, vad kan ni hjälpa dessa personer med i deras arbete eller vardag? Vilken produkt kan lösa deras problem? Gör en kort analys och se om ni inte kan hitta ett gemensamt problem hos dessa människor som ni kan hitta en produkt som underlättar deras vardag och arbetssituation!

Det behöver inte vara något revolutionerande, utan kan vara en så enkel grej som en ny termosmugg som håller deras kaffe varmt när de är på väg ut till kundmöte eller bara vill hålla det varmt under en längre tid på kontorsbordet.

Tänkt till och hitta stora och/eller små problem att hjälpa dem med!

När ni funnit ett problem som ni kan lösa med en specifik produkt är det dags att göra produkten unik! Varför vill man skapa en unik reklamprodukt? För att unika produkter sticker ut och skapar ett betydligt starkare minnesintryck hos mottagaren och det är själva tanken med en reklamprodukt.

Kom dock ihåg att unik inte är detsamma som smaklös eller ful, många drar på ordentligt för att göra produkten unik och speciell och slutresultatet blir lätt en ful produkt som inte alla vill använda.

Nu är det viktigt att känna till sina tänkta mottagare, vilken stil gillar dem och hur kan vi få in detta i produkten på ett bra sätt? Kom också ihåg att produkten helst ska ha en röd tråd med ert övriga PR material, både i form av profilprodukter men även ert material på webben och i sociala medier.

Så hitta en balans mellan vad era kunder vill ha och ert övriga material och skapa en produkt som är både snygg och användbar och ni kommer garanterat att räkna hem er investering i reklamprodukter inom snar framtid! Gåvor skapar starkare band till era kunder!

Läs mer om reklamprodukter och reklam i övrigt på wikipedia genom att klicka här.